söndag 30 januari 2011

Bobbas hus asså, va kuuuul :))

Nu ska jag blogga o blogga.
Jag ska berätta om våra dagar, stora som små...

För idag är den BÄSTA dagen att börja på!!!
Våren kikade fram o Ljuvy hon kisade tillbaka :)

Vid 9 ville vårat stjärntroll gå upp, så de gjorde vi (hennes vilja vår lag). Vi åt en kalasfrulle o sen rappapappade vi igång med att städa o lyssna på städmusik (viktigt).
Putsa fönster, synd att jag inte tog före o efter bilder! Hade varit awesome. Eller halva rutan ren o andra halvan smutsig... JA det va ett tag sen sist ;)
Gör inget, sen damsög vi, Jesper la sej på golvet för att skura de ppHAHHA ja han är noggrann!! Skinande är ordet!

Jesper har slutat snusa, igår ja. Han är grym, och jag försöker att INTE va grym :D Så jag har varit så snäll som jag kan hela dagen!! Han säger att han saknar snuset ibland, o jag förstår väl de... Men beroenden är skitdåliga! Det är vad jag vill lära mina barn! Skit e de!

För att hedra solen o vårda vänskap o för att de e så jädra mysigt. Så gick jag, Ljuvy, Johanna o Johannas pöjk Gurra ut på en promenad mitt på dagen.
Så mysigt o gött de va! Underbart väder o underbart sällskap!! Vi gick i skog, runt sjö o brevid väg o sen tillbaka. Solen sken vackert medans vi halkade fram o bubblade av prat o skratt :)
Samtidigt va Jesper frivilligt kvar hemma o beatboxade o sjöng (#sörjde snusabitarna).
Nu... sitter jag här med mina SPLITTERnya blogg :) Vi gjorde den igår natt, o då tyckte jag att Bobbashus va en grymt namn! Det tycker jag idag med, SIKKEN JÄDRA TUR :) 
Finns ju många bra Bob liksom!!

Jag ska lägga ut fina bilder på Ljuvy så ni får smygtitta på henne hur mycket ni vill!! 
Lyllosar ;)

Men nu ska jag hoppa rakt ner i soffan o stanna där tills jag skriver igen.

Kärlek vill jag ge er 

2 kommentarer:

  1. Jippie - jag gillar Bobbabus :-) som väl bor i Bobbas hus?

    SvaraRadera
  2. Bobbabus är en lus som inte har en sus,
    han äter mus o letar snus.
    Och JA han bor i vårat hus!!!

    SvaraRadera