torsdag 10 februari 2011

har blivit med ponny!!

Jag har börjat rida igen, de va längesen... men ojjj va spännande de känns!
Att få klappa, gosa, lukta på en liten mysig häst. O lufsa omkring i skogen tillsammans, underbart!
Ljuvy ska få träffa henne snart, lite lugnt o försiktigt... men jag har skaffat en snäll ponny såklart, så dom kommer nog bli kompisar såsmåningom :)
Nu längtar jag till våren lika mycket som ni andra, då marken är mjuk o vinden är snäll.

Jag håller på att fräscha upp mina gamla ridgrejer, dem duger ett tag till.

Igår va jag o Ljuvy på babysim för första gången, åh som hon njöt!
Lilla Ljuvy lugn som den lugnaste av alla, svävade omkring i vattnet o brydde sej inte om ljuden runt omkring eller svallvågorna som skvätte vatten i ansiktet på henne. Hon följde mina rörelser mjukt o log sitt söta leende.

Min älskade lilla tjej är en livsnjutare, det gör mej så lycklig.


Snart är det vååår :) :) :)

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med vår :) Jag längtar redan...det gjorde jag iof redan i december.
    Jag läste också ditt inlägg om Uzbeker. Jag skrattade så jag nästan kissade på mig :) Helt underbart!

    SvaraRadera
  2. hhaha ja visst va de urkul o så jädra dumt!! Kul att man kan bjuda på vardagsgrodorna som inte allt för sällan dyker upp :)

    mmm våren gör små smygentreér då och då, så då får vi kuta ut o supernjuta för en stund eller två :) Härliga solen :)

    SvaraRadera