tisdag 1 februari 2011

Sneögat REDAN!

Idag har jag hunnit vakna, äta, krama, mata, byta blöja, krama, sjunga, mata, byta blöja, äta, krama, bada, skratta o sy. Whatta day va :)

Jag o Ljuvy tog en hemmadag o skolkade från BabyRytmiken.
Fööööör att... ja jag kan komma på en massa ursäkter här. Men vi (jag) ville inte riktigt. Men jag kan dra några iallafall :)
Det va regnigt o fult väääder! Ljuvy va lite ledsen, o åt oregelbundet. Och jag va på pyssel/mysa/sjungahumör.

Först ville jag att Ljuvy skulle bli glad, så vi pussades o kramades i en liten underbar evighet. Sen satte jag på lite musik, lite dunkadunka såattsäga.
Men när jag började sjunga med i låten DÅ fick jag sneögat!!
Hahha hon gav mej en sån sne blick, som att om hon kunde skulle sagt "Mamma föfaaaaan du borde ju veta vid dehär laget att de låter FÖRJÄVLIGT o ändå så tvingar du mej att lyssna"
Hhahah jag skrattade, min lilla flicka lär sej för fort!!

Men då tänkte jag att okej, jag sjunger nåt hon gillar.
Såså jag drog fram ramsboken som vi fått från bibblan o började sjunga, sjunga hejvilt. Jag kan ju inte melodin på så många men tyckte ändå att de gick bra.
Men nääääe tror ni inte jag fick den?!
Jag fick den IGEN... blicken!
Men då va jag redan så inne i det att jag sjöng o sjöng o sjöng småsmå ramsor med en inlevelse som jag skulle kunna vinna något pris för. 
Jag hade kunnat tävla mot denhär killen i vita byxor!





Ljuvy började tillslut att fnissa lite. tssshihihi

Sen dök vi ner i badet o tog de lite lugnare.
Vi har de ändå rätt bra vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar