onsdag 16 februari 2011

nån som vill ha spriiit, här va de spriiit




Har du kollat på videon nu?
Jag skrattade o skrattade o sa naee o skrattade!!!

Sanningen är ju att det är så man beter sej när man är full, om inte värre...
Som en liten outvecklad bebis, och i endel fall kan man lägga till sandlådetjafs.
Dagen efter har man ångest och mår skitdåligt...
Heja Sveriges populäraste hobby!!

Varför har det blivit så? :(
Tycker vi på största allvar att det är roligare när man är full?
Jag tror inte det.
Jag tror att detta är ett invant mönster, som vi sett våra föräldrar o vänner göra o de före dom...
Vi tror att det är så det ska va, att man ska dricka alkohol när man firar, när det är helg o när man är ledsen.
Vi funderar inte så mycket mer på det...

Men du behöver inte göra som alla andra, och för att det är så du alltid gjort.

Bryt en vana vettja, det är sunt! Testa något nytt, va kreativ, släpp loss, ha kul, må bra!

Sen vi (Jesper ala jag)  fick barn så tänker vi ofta... vill jag att min barn ska göra så? Om svaret är nej, då väljer vi enkelt bort det.

Det kan ju va småsaker som att jag inte skulle spreja hårspray om Ljuvy va i närheten, då ska jag väl själv heller inte spreja det rakt på mitt eget huvud o andas in det hejvilt!?

Nej, det är ju inte så svårt när man tänker så... för man vill ju sina barns bästa i alla tänkbara situationer.
Jag önskar vi behandlade oss själva lika bra.

4 kommentarer:

  1. Haha! Rolig video!

    Jag tycker det ar skillnad pa att dricka "socialt" alltsa ta ett glas vin utan att dricka sig full. Tyvarr finns ju inte den kulturen direkt i Sverige, vilket jag har markt mer nu nar jag bott utomlands o bara kommer hem pa besok. Folk ar ju stupfulla ute pa krogen, helt galet o ganska sorgligt.

    Kram pa dig o din fina familj!

    SvaraRadera
  2. Visst e den :D

    Ja det finns vissa ställen på jorden som verkar behöva lite extra alkohol i blodet... kan de bero på kylan tro?!
    Isåfall är de svårt att göra nåt åt :D
    Massa kramar o gos!!

    SvaraRadera
  3. Jag har slutat dricka :) Och det är jävligt skönt. Jag dricker ett glad öl en gång om året typ och har ingen press på att bli full någonsin. Helt underbart!

    SvaraRadera